måndag, december 27, 2010

Våran natt

Hoppsan, inget bloggande igår, måste vara första gången på mycket länge. Det ligger helt enkelt inte lika högt på priolistan längre, Lillan, sömn och mat är prio ett.

Inatt fick vi uppleva Astrids första jobbiga natt, hon var täppt i näsan och förtvivlad. Panikskrik och svårt att trösta då det inte gick att andas med varken tutte eller bröst i munnen. Darling gick ner till soffan med henne så att jag skulle få sova, sen kom han upp med henne vid klockan 5 för mat och skiftbyte. Hon har inte sovit särskilt mycket under dagen heller trots att den värsta täppan verkat släppa, hoppas att hon inte blir ordentligt förkyld. Det skär i mammahjärtat när hon skriker sig högröd och är så förtvivlad, all cred till kolikbarnsföräldrar!

Idag har vi varit till BVC för vägning, +225 gram på en vecka, heja Astrid! Darling släppte av oss hemma efter besöket där och fortsatte sedan till Luleå för att handla mat och lite saker till bilen. Kylen ekar tom, ska bli skönt att få den fylld.

Lillan ligger nu bredvid mig i soffan och sover oroligt, jag har skyndat mig att hänga tvätt och betala räkningar sen hon somnade i famnen efter att ha ätit. Mina trötta ögon tycker nog att jag borde göra henne sällskap i drömmarnas värld, och det är nog smart med tanke på att ingen vet hur natten blir.

4 kommentarer:

  1. Jobbiga nätter kommer vi att få stå ut med ett tag framöver. Som tur är finns bra nätter också! och vetskapen om att det blir bättre. :)

    SvaraRadera
  2. Det funkar inte att ta bort snoret med nån sån där "snorsug"? Tänkte om det kan hjälpa, eller hon kanske är täppt "längre in" typ... Stackars liten. Det är sånt där jag är så nervös för - när de små är sjuka, fy vad det ska kännas i mammahjärtat. :(

    *många kramar*

    SvaraRadera
  3. Marie22:06

    Droppa koksaltlösning i näsan på henne innan hon ska äta så kan det bli bättre.

    SvaraRadera
  4. Ligger också hemma, stockförkyld både i hals och näsa. Hoppas ni kryar på er och att ni får sova hela nätter nu! Kramar!

    SvaraRadera