fredag, december 31, 2010

Ut med dig skitvåg

Vår lilla närhetsvampyr ligger på mitt bröst och halvsover. Alldeles strax ska jag lyfta över henne till pappan och bege mig ut på en promenad! -23 grader ute, temperaturen lockar inte men jag börjar snart klättra på väggarna! Det enda jag vistats utanför ytterdörren sen i söndags var när jag gick ut med sopor och hämtade in posten i onsdags och igår.

Sen så har det blivit en hel del fika och godis den senaste tiden, kroppen verkar vara less på socker men ändå är det så svårt att låta bli när man vant sig att äta slask varje dag. Efter helgen återgår jag till godisfria vardagar och måttligt med godsaker på lördagar&söndagar. Det brukar kännas lättare att låta bli godisskålen när man varit ute och rört på sig!

Det har absolut ingenting att göra med vad vågens visare pekar på, utan jag känner själv att jag mår bättre av det. Vägde mig i förrgår och höll på att börja grina. Jag väger nu mindre än jag gjort på väldigt, väldigt länge, och fastän jag mår bra i kroppen så känns det jobbigt. Nu åker vågen ut i förrådet, inget mer vägande för min del!

1 kommentar:

  1. Amningen gör ju att det dras från alla depåer man har! Du ska se att det rättar till sig sen.

    Det måste vara minst lika jobbigt att känna att man väger för lite som för mycket. Jag är ju glad att det "rinner av" mig nu. Men jag är rädd att det kommer tillbaka snabbt som attan sen.

    SvaraRadera