torsdag, december 02, 2010

Tjena torsdag!

Här har flitens lampa lyst sen jag vaknade pigg strax innan klockan 6. Promenix, tvättning av höstjackor (jo, jag tyckte det var dax nu), bakning av blondies till morgondagens fredagsfika, städning, upphängning av mobilen ovanför 23:ans säng, dusch, frukost, samtal med äldsta systern och lackning av naglar. Inte riktigt i den ordningen dock. Jag älskar att skriva listor och pricka av eftersom sysslorna är utförda.

Upphängning av mobil har varit Darlingens ansvar sen den inköptes, men han har skyllt på brist på snöre istället för att köpa ett. I tisdags inhandlades det och så gjorde jag det själv istället, ni må tro jag är nöjd över att ha fått det gjort. Nästa vecka ska jag tapetsera de saknade våderna i gästrummet, med häftpistol och limstift. Alla sätt är bra utom de dåliga!

Nu blir det buss till jobbet där jag ska vistas mellan 12 och 19:10. Min sista stängning!

2 kommentarer: