fredag, december 10, 2010

BF+3, nu händer det grejer

Vaknar klockan 06 med ont. Garanterat förvärkar tänker jag, och ligger kvar i sängen väntandes på att Darlingen ska vakna. När han vaknar så börjar vi klocka värkarna och dom gör allt ondare. Han bestämmer sig för att inte åka till jobbet utan avvakta och se vad som händer, nu är det 2-4 minuter mellan värkarna. Går på toaletten och det som jag antar var det sista av slemproppen går. Jag tar mig ett skönt bad.

Ringer till förlossningen och dom säger att vi är välkomna in men får stanna hemma så länge vi vill om jag känner att jag inte har för ont. Jag vill för allt i världen inte åka någonstans utan vi myser på i vardagsrummet med grötfrukost, tända ljus och en strålande gran. Kramas i soffan och fortsätter klocka värkarna som nu kommer lite mer sällan men är regelbundna. De börjar göra allt mer ont, och jag börjar blöda litegrann.

Rådgör med förlossningen och de vill att vi ska komma in för kontroll och en kurva. Jag blir sur och vill stanna hemma, SÅ ont har jag ju inte. Kommer in till förlossningen 11:45 och får vänta på ett undersökningsrum. CTG:n visar att jag har regelbunda värkar och mot slutet går dom i taket på kurvan. 23:ans hjärta pickar på fint och han/hon sparkar på dosorna på magen. Gynundersökningen visar att jag blöder litegrann eftersom jag börjat öppna mig, men om vi vill får vi åka hem igen då vi bor såpass nära. Jag jublar inombords och vi åker för att köpa julgransglitter. Värkarna börjar göra ondare och ondare och vi bestämmer oss för att åka hem efter några affärer.

Nu sitter vi i soffan och kollar på film, värkarna kommer ungefär var femte minut och snart ska jag hoppa i badet igen. Det lindrar skönt i ryggen när det värker som mest. 10-12-10, det skulle väl vara ett fint födelsedatum 23:an? Snart är du här iallafall, och oj så jag och din pappa längtar efter dig. Det känns så nära nu!

Jag svarar inte i telefon, så det är ingen idé att ni ringer om ni är nyfikna :)

21 kommentarer:

  1. Anonym15:30

    Nämen ååhh! Gud så spännande! Snart har ni eran guldklimp i famnen!
    "lycka till nu" ;)

    SvaraRadera
  2. Vad var det jag sa? 10/12 är ett fint datum att fylla på! Heja 23:an och Hanna och pappan oxå. Nu händer det grejor!

    SvaraRadera
  3. spännande! heja 23an : )
    håller med om datumet.
    lycka till!

    SvaraRadera
  4. tänkte precis att 10-12-10 är ju en super datum, likaså 10-12-11 ;)

    SvaraRadera
  5. Rebecka R16:15

    Ååh!! Hoppas allt går bra! :D Lycka till!!!

    SvaraRadera
  6. Åååååhhhhh så spännande att läsa! :D Nu är det inte länge kvar innan ni får träffa 23:an!

    LYCKA TILL med alltihopa - tänker på er!

    *massa kramar*

    SvaraRadera
  7. Sandra16:37

    Stort lycka till när det väl blir dags och det ska bli såååå spännande att träffa er när jag kommer upp. Många kramar

    SvaraRadera
  8. så spännande!!! Lycka till o krysta på!

    SvaraRadera
  9. Anonym16:43

    Hoppat att lillan kommar på en så fin dag 10-12-10. Ser fram imod att se lillan. Villa gärna selv hava haft en - men så kunna det inte bliva. Har fulgt dig varja dag och njutat av din glädja ved att vära gravid och att ni skulla bli föräldra. Krama vi på Kitajaur

    SvaraRadera
  10. Åhhh, vad spännande :D Nu är det dags!
    Grattis i förskott!

    SvaraRadera
  11. Marie16:59

    Håller tummarna nu att det verkligen sätter igång men det verkar ju som så. Nyfiken på vem det är som har levt och mått gott i din mage under dessa månader. Kram på er båda två.

    SvaraRadera
  12. Marie17:01

    Kom på det att kommer bebisen idag så blir det på dagen 3 månader mellan våra små liv. ;0)

    SvaraRadera
  13. Jocke17:02

    Knip! det är bara 14 dagar kvar till jul

    SvaraRadera
  14. Kära båda 2. Hoppas att lilla vidunderet kommar i dag. Har fulgt dig under hela forlöbet och glädjes över att alt har gått så fint. Får jo njuta av andras graviditet nar det inte skulla hände for en selv.
    Ni kommar att bli super foräldra.
    Krama Helle

    SvaraRadera
  15. Marita17:11

    Häftigt och spännande! Lycka till och hoppas allt går bra! Själv väntar och väntar jag. BF+1 idag.

    SvaraRadera
  16. Marita17:11

    Häftigt och spännande! Lycka till och hoppas allt går bra! Själv väntar och väntar jag. BF+1 idag.

    SvaraRadera
  17. Men HEJJA!

    (och nej, jag är inte avis, mina förvärkar gjorde så ont att jag ville dö, typ, haha!)

    SvaraRadera
  18. Lena Hedman, (Sandras mamma)20:38

    hejja på er.ni kommer att få göra en fantastisk resa de häftigaste ni någonsin får vara med om.lycka till.., kram Lena

    SvaraRadera
  19. OJ så spännande!!! Hoppas 23an vill kika ut nu! Lycka till :-)

    SvaraRadera
  20. Åh så spännande! Lycka till! KRAMAR

    SvaraRadera