torsdag, november 11, 2010

Tack Emma!

När folk får höra att jag bloggar så kommer alltid samma fråga "-Men vad skriver du om då?". Antar att det inte är sällan förekommande för er andra bloggare heller?

Och det kan jag ju inte riktigt svara på i ett andetag. Det här är ingen bakblogg, trots att det dyker upp ett och annat recept. Inte heller någon mammablogg, även om 23:an är rätt mycket i fokus just nu. Det går inte heller att definera den som en barnlöshetsblogg, även om vägen till 23:an var krokig.

Ego-blogg kanske är rätt benämning? Jag skriver om allt jag vill, det jag gillar och inte gillar. Allt är på mina villkor och jag kommer skriva så länge jag tycker det är kul och det finns tid. Bloggen är ett perfekt sätt att hålla familj och vänner som inte finns i närheten uppdaterade på vad som händer i våra liv, men även ett sätt att knyta kontakter, få höra andras åsikter och göra något gott för andra. Igår fick jag en kommentar som värmde långt, långt in i hjärtat, en sån som får en att verkligen vilja fortsätta dela med sig. Tack Emma!

"Hej! Emma, heter jag och blev så rörd av ditt inlägg :) Jag har läst din blogg sen i våras, då det tipsades om den på Allt om barn tror jag. Jag och min man har försökt föröka oss sen 2007 och det vill sig inte. Tog kontakt med vården våren 2009 och har ännu inte börjat med IVF, eftersom allt tar en sån evinnerlig tid. Vi har hunnit med en föräldrautbildning inför adoption under tiden, men i december ska vi dra igång med IVF. Jag brukar börja dagen med tre bloggar: Nu när du finns (f.d. Innan du fanns), ta mig vidare till Resan till plusset, för att sedan landa hos dig. Det är alltid en sån skön känsla att ta del av dina tankar och positiva inställning till allt. Jag önskar dig, Darlingen och 23:an all lycka. Kram från Emma i Halmstad"

3 kommentarer:

  1. Sandra19:46

    Ja jag är då tacksam för att den gör att jag kan fortsätta följa din/er vardag nu när jag inte finns nära dagligen. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hamnade här hos dig för bara någon dag sedan. Måste bara säga att jag verkligen gillar din blogg och ditt sätt att skriva : ). Den är mysig och ärlig!
    Så kul för er att ni ska bli fler i familjen, efter vad jag har förstått när jag har skummat igenom ett par inlägg, en tuff resa. Så spännande att ni snart ska få möta den som ni så länge har väntat på.
    Hoppas att det är okej att kika in här fler gånger framöver? : )

    SvaraRadera
  3. Sandra: Och du är så hjärtligt välkommen att hålla koll ;)

    Anna: Tack, vad gullig du är! Självklart är det bara att fortsätta kika in :)

    SvaraRadera