måndag, november 08, 2010

Tablettvägrarn

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i värktabletter eller andra medicinska lösningar, utan har i den mån det gått undvikit dem. Visst, de tusen gånger jag haft UVI har jag givetvis behandlat den, och samma sak med andra sjukdomar som kräver medicin. Men när det gäller en vanlig huvudvärk så dricker jag hellre en massa vatten och vilar en stund, samma sak med lindrig feber, förkylningar och den lätta ledvärken den kan medföra. Under graviditeten har jag ännu mindre velat stoppa i mig värktabletter, även om det sägs vara helt ofarligt med paracetamol.

Men är det verkligen helt ofarligt, kan man ju fråga sig efter att ha läst den här artikeln på aftonbladet.se?

3 kommentarer:

  1. Jag läste också och det verkar läskigt! Är så mycket man inte vet.

    Jag undviker också tabletter så långt jag kan men helt och hållet är svårt.

    SvaraRadera
  2. jag var tvungen att äta en hel del panodil men jag må säga att lillpluttens doningar ser ut som de ska!

    SvaraRadera
  3. Em: Visst är det svårt att veta? Förstår att det är ännu svårare för dig som inte kan välja bort medicin då du själv blir sjuk!

    Frugan Flink: Då hoppas jag att det bara är forskarnas nipprighet som gett resultaten :D

    SvaraRadera