tisdag, november 23, 2010

Preggerstatus vecka 39 (38+0)

Veckobreven bjuder inte på någon ny revolutionerande information, tydligen är den lilla i magen nu färdigbakad och har en navelsträng på ungefär 50cm, men det är väldigt individuellt har jag fått höra.

Har gått upp 6 kilo sen starten, och har turligt nog inte samlat på mig någon vätska än. Sover gott men inte särskilt länge om morgonarna, längtar efter liten men är inte sådär vansinnigt otålig som jag märker att många andra är. 23:an kommer när han/hon är klar, och jag tror inte att det blir något barnafödande i förtid utan snarare att vi får gå över beräknat datum några dagar. Fadern i familjen är däremot redo att bege sig till BB varenda sekund varje dag, och inte måttligt otålig efter att få träffa sin son/dotter.

Stundvis trycker det på ordentligt neråt, då blir jag stillaståendes bredbent och igår hörde jag mig själv säga "-Du skulle bara våga" under morgonens promenad. Som att mina tillsägelser skulle göra någon skillnad, vill ungen starta färden ut när jag befinner mig en halvtimmes promenad hemifrån i 15 minusgrader så gör han/hon nog det ändå.

Kanske borde vi börja fundera på vad som ska packas i våran BB-väska, 23:ans är klar sen ett tag tillbaka. Nu ska bara bilskrället bli sålt så vi kan köpa ny och sedan montera in insatsen till bilstolen. Allt praktiskt är färdigt, nu är det bara barnet som saknas!

4 kommentarer:

  1. Anonym20:23

    Å, vilken bollmage! Jag längtar iaf till den 12e då bäbisen kommer.
    /Jess

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig mage! =)

    SvaraRadera
  3. vilken fin 'liten' kula, den passade på dig : ). spännande att få se vem som bott därinne!

    nähä, vad skoj! var har du bott? har massa släkt i trakterna. det är ju som inte en stuga vi har, mer ett hus, fast lite utanför centrum om man kan kalla det så : ). pappa är uppvuxen där så alla hans syskon delar på huset. blir rätt trångt under påsken, men det är mysigt.

    SvaraRadera
  4. Jess: Och jag längtar efter er! Snart snart snart kommer ni hem :)

    SvaraRadera