tisdag, november 30, 2010

Ingen BM men kakor

Det blidde inget besök hos BM idag, hon var sjuk och hennes otrevliga kollega som ringde hade inte tid för oss. Hon föreslog att vi skulle komma under slutet av nästa vecka istället, när jag då berättade att vi är beräknade till på tisdag och vill gå på vårat (förhoppningsvis) sista besök innan dess så fick jag svaret "-Jaha, då vet jag inte riktigt vad jag ska säga". "-Inte jag heller" svarade jag och fick en tid nu på torsdag.

Skitbesviken blir jag! Hade räknat med den mysiga starten på dagen, älskar att surra med Annika, mäta magen och lyssna på lilla hjärtat. Sen hade det varit skönt att få mäta magen och se vad som hänt sen sist då det minskat så mycket. Nåja, inte mycket att göra åt, jag roar mig framför spisen istället. Biskvier och chocolate chip cookies har det blivit, funderar på knäck och något mer, men kan inte komma på vad.

3 kommentarer:

  1. Jag vill också vara med och gissa.
    Jag tror det blir en liten flicka den 14/12 minsann.
    :-)

    SvaraRadera
  2. så jäkla segt med otrevliga barnmorskor. tur att du bara behöver träffa henne om din ordinarie inte är där!

    SvaraRadera
  3. Jobbigt med surkärringar!! Blir skit arg för det verkar bli mer och mer vanligt, jag trodde förut att barnmorskor var trevliga typer :) Men finns både och på BB oxå... Snart kommer 23an :) Som att ja längtar efter att få läsa att den kommit ut tiller :)
    Kram

    SvaraRadera