torsdag, november 18, 2010

Gissningslista

Då en bebis kan anlända mellan vecka 37+0 och 41+6 utan att det anses vara några konstigheter så är det väl på tiden att vi drar ihop en gissningslista här på bloggen? Lämna en kommentar med namn, vilket datum du gissar på, kön och ev. bloggadress så får vi se vem som har bäst intuition när det gäller såna här världsliga saker.

Kan tillägga att vi enligt både UL och senaste mens är beräknade till 7 dec, så ett hett tips kan ju vara att gissa nånstans därikring och inte i februari.

Låt gissandet börja!

25 kommentarer:

  1. Jag vill ju gissa på den 23:e p.g.a. namnet, men om bara 5 dagar kanske känns lite tidigt. Så jag säger väl en liten tjej på morgonen den 5/12.

    SvaraRadera
  2. Jag gissar på 10:e December, inte för att jag önskar att du ska gå över tiden utan för att 10 är mitt turnummer! och desstuom råkar 10/12 vara min egen födelsedag. ;-)

    Namn: Emma
    Gissning på datum: 10/12
    Gissning på kön: Pojke!
    Blogg: http://ettansblogg.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Spontant så känns det som att 23:an kommer att komma lite i förväg eller prick på datumet...

    Min gissning lägger jag på 6:e december på natten från söndagen, där kring 04.00-tiden. :)

    Så spännande! :D

    SvaraRadera
  4. Det är ju så svårt att gissa, men kul.. jag hade ju fel när Kevin skulle komma ;) Men jag gissar på 9 december och att det är pojke. :) /Daniela - http://nelak.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Elina16:02

    Hmmm... Svårt det här... Gissar på den 3 december. Slänger in en gissning till på att 23:an är en liten flicka:)

    SvaraRadera
  6. Niklas16:56

    2:a december kommer Hon.

    //Niklas

    SvaraRadera
  7. Anna&Edvin17:02

    Jag gissar på 5:e december. Nån måste ju bli den första som slipper gå över tiden :)

    SvaraRadera
  8. Jag gissar på 2 december och en tjej. Stort lycka till inför förlossningen, måste tillägga att du ser grymt fräsch ut för att va höggravid!

    SvaraRadera
  9. Så roligt, jag har väntat på detta:)
    Jag tror det är en liten tjej som vill titta ut den 5 december!
    (Det hade ju varit roligt om hon ville stanna inne till den 16e :) men jag hoppas för din skull att du inte behöver gå över)

    SvaraRadera
  10. Anonym19:09

    ooo, kul med en lek! Jessica tror på en liten flicka som kommer till världen 12 december (på kvällen). Vad vinner jag? =)

    SvaraRadera
  11. Detta är lite knepit, men jag gissar att det är en flicka, 2800g, 47 cm lång och kommer ut den 12 december

    Vinner man nått fint pris föresten ;)

    SvaraRadera
  12. Fia Bredsel =)19:42

    en liten tjejja kommer den 29 nov kl 01.32, väger 2890 gr å är 49 cm lång =)

    SvaraRadera
  13. Jag vill inte låta som en pessimist, men efter en del grunnande och funderande så säger jag den 20:e :-).

    Det är liksom antingen det för mig eller så klämmer du innan utsatt datum, typ den 6:e. Men jag får ju inte välja två, så jag säger den 20:e och antagligen så har jag helfel vilket bara betyder tur för din del ;-D. Jag känner verkligen på mig att jag gissar helgalet, så ta det som något bra att jag liksom tar bort otursdatumet ur din kalender, haha!

    SvaraRadera
  14. Jag gissar på att 23:an är en liten grabb som kommer den 10/12 :)

    SvaraRadera
  15. Linda20:16

    Gissar på en tjej den 5 december ;)

    SvaraRadera
  16. Marita20:23

    Jag klämmer till med den 13 december, en riktig lucia eller stjärngosse. =) Själv är vi ju beräknade två dagar efter er (9/12).. men jag hoppas att jag hinner före. ;)

    SvaraRadera
  17. Gissar på en flicka, kvällen den 12:e dec.

    SvaraRadera
  18. Då tror jag på 9 dec för då har jag namnsdag! :)

    SvaraRadera
  19. Anonym22:00

    10 december, flicka. Bloggadress är svårare men jag tror att det kanske blir tjugotrean.blogg.se.(om hon nu väljer att börja blogga)... :) // John

    SvaraRadera
  20. min gissning: 13 dec. och det blir en flicka.

    SvaraRadera
  21. Oooh, jag vill oxå vara med och gissa!
    Jag tror på en liten pojke och att han kikar ut runt den 10 dec :-)

    SvaraRadera
  22. Anonym09:14

    Jag gissar på att du får en liten tjej å datumet är 10-12-12.... Hälsningar Sofia (en trogen bloggföljare :))

    SvaraRadera
  23. Anonym13:21

    Ensöt liten flicka kommar den 6 dec. Skall ta fram ett unikt urvall av dom sötaste flick kjolar på Kitajaur
    Krama här i från

    SvaraRadera
  24. 9 december(anna dagen så klart) en pojk på 3430 gram och 50,5 cm :)

    SvaraRadera
  25. jag gissar på en liten tös som kommer den 28 november =)

    SvaraRadera