onsdag, november 24, 2010

Dåligt med sömn

Man skulle kunna tro att jag någon gång ska lära mig att inte vara så stor i truten (vilket jag ju har en tendens att vara rätt ofta), men icke sa nicke. Igår skrev jag att jag sov så gott om nätterna, hur tror ni jag sov inatt? Jo, som en kratta.

Gick och la mig för att läsa kring kl 21, blev trött i ögonen rätt snabbt och la ifrån mig boken vid 21:30. Låg sedan klarvaken utan minsta tillstymmelse till sömn fram till klockan 00, och kunde inte för allt i världen få kroppen att fatta att huvudet var trött. Sen var det ombytta roller, klockan 05:00 var kroppen trött men huvudet redo att stiga upp. Omöjligt att somna om utan låg istället och vred mig som en mask på krok.

Antagligen/förhoppningsvis kommer kroppen och knoppen bättre överens ikväll, som det känns nu kommer jag somna ovaggat vid klockan 6. Senast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar