måndag, november 15, 2010

BM-besöket

Besöket hos BM gick bra! Lilla hjärtat slog i 134 slag/min, mitt blodvärde har gått upp till 130 (hurra, ingen mer leverpastej!) och sockret låg på 5,0. 23:an har hoppat upp från bäckenet och är åter igen rörlig, han/hon har vridit på sig och ligger nu med ryggen mot min högra sida, fast fortfarande med huvudet neråt. Det påverkade SF-måttet så att vi nu ligger på lite drygt 31 (i torsdags var det nästan 31), vilket innebär en minskning på lite mindre än 2 cm än för två veckor sedan. Förhoppningsvis ska onsdagens TUL berätta varför magen krympt, och utifrån det får vi se vad som händer.

23:ans hjärtljud har varierat rätt bra under graviditeten, allt mellan 134 och 155 har han/hon legat på. Dock över 140 slag/minut alla gånger förutom idag, så vi får väl se om skrönan stämmer och vi får en flicka.

2/7-155
25/8-144
13/9-152
4/10-148
18/10-142
1/11-148
11/11-140
15/11-134

4 kommentarer:

  1. Ettan är ju en tjej och har stadigt legat mellan 140-155. Oftast över 145.

    Men vad vet man! Min lillebror hade hjärtljud på 160 i magen och var bevisligen grabb. Själv hade jag alldeles för låga för att vara tjej men det var jag ändå ;-)

    SvaraRadera
  2. Anonym12:44

    Åh så spännande att se vad 23:an är för sort! Kanske det är en tös :) Fast både Thila och Wilja hade "pojkljud" under 140 när de låg i magen, man kan aldrig vara säker ;) Hoppas allt går bra när den stora dagen kommer, och lycka till! (hoppas ju såklart man får följa dig även sen!) Hälsningar från ett ganska snöigt och kallt jokkmokk! // Annica.

    SvaraRadera
  3. Som sagt, jag tror att det är en tösabit. Olles hjärtljud var aldrig över 140, de lågt mellan 130-138 hela tiden. Men, men huvudsaken är ju att det kommer ut en kry liten 23:an, sorten spelar ju mindre roll:) Hoppas det går bra på ultraljudet!

    SvaraRadera
  4. Annica: Jag har fått höra väldigt många den senaste tiden som haft "fel" hjärtljud, så jag tror inte ett dugg på den där skrönan ;) Tack så mycket, och jag har tänkt fortsätta skriva i den mån det finns tid när den lilla kommit :)

    Ingela: Precis, sorten spelar ingen roll! Vi hoppas bara på en frisk krabat :) Nu har vi ju redan gjort TUL och det gick så bra så! :)

    SvaraRadera