söndag, oktober 17, 2010

Stackars älgen och stackars mig

Då jaktledaren skjutit en kalv idag så räknade inte Darling med att vara hemma förrän vid klockan 6. Ok, tänkte jag, tur att han hinner hem till bingolotto börjar iallafall (nej, det är fortfarande inget skämt), men jag äter middag själv så jag inte svälter ihjäl.

Sen dyker ett sms upp, en tjur hade blivit påkörd på landsvägen som avgränsar jaktmarken åt väst, och sedan försvunnit in på jaktlagets mark. Svärfar och Darlings farbror hittade och avlivade den stackaren som sprang runt med ett brutet ben och eventuella andra skador. Den ligger riktigt dåligt till, så jag får helt enkelt fördriva kvällen solo.

Spela bingolotto och äta småkakor i min ensamhet. Snacka tragiskt!

8 kommentarer:

  1. Tråkigt både för älgen och för dig!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du har hittat till mig och att du gillar innehållet =) Vad roligt att du bor i Boden, hur gammal är du? Och grattis till erat lilla pyr, vad fint ni har gjort inför den lilles ankomst!

    SvaraRadera
  3. hittade precis till din blogg & ser att vi har våra bf datum nästan exakt samtidigt :) 1 dags skillnad! kul :)

    SvaraRadera
  4. Em: Jo, fast jag har en mjuk soffa, två bingolotter och mintpärlor, så det är nog mer synd om älgen ;)

    SvaraRadera
  5. Ja men jösses då vet jag ju vem du är, såg en skymtande liten gravid-mage sist jag var dit! Tror de var du som tvingade in mig i eran sms klubb ^^
    Vi har inte ens blivit erbjudna att gå på någon föräldraträff! Dom missade även att erbjuda oss förlossningsförberedelse samtalet, har haft riktigt mycket krångel med barnmorskorna men nu har vi väll landat hos katarina på björknäs. Ingen toppen bm men hon får väll funka!

    SvaraRadera
  6. Stackars älgen, men tur att de hittade honom så han inte behövde lida så himla länge.... :(

    SvaraRadera
  7. Erika: Japp, tur att dom fortfarande var kvar ute i skogen, annars hade det kunna dröja innan dom tagit sig dit!

    SvaraRadera
  8. Jaha, de var som attan. Min BM har inte ens nämnt någonting av detta - jag ska omedelbart fråga henne om varför vi inte upplysts om detta... känns som väldigt mycket missar =/ och nu känns de ju som att de är lite sent att hoppa in i någon grupp.

    Tror vi klarar oss ändå utan besöket på sus =) men föräldragruppen hade ju varit rolig att gå på! om inte annat för att få träffa andra som är i samma fas =)

    SvaraRadera