tisdag, oktober 26, 2010

Hej vecka 35 (34+0)!

Den lilla vildingen i magen väger nu ungefär 2.4 kilo och är ungefär 46cm lång från hjässa till fot. När jag föddes var jag 47cm lång och vägde 2710g, så snart är 23:an ikapp morsan! 85% av den beräknade graviditeten är nu avklarade, att det bara är 15% kvar låter överraskande nära.

Sammandragningarna som kommer nu och då har börjat att ibland göra ont nertill i magen och bakåt mot ryggen. Även om det kanske inte är en så ljuvlig känsla just när det inträffar så är det skönt att kroppen börjat träna sig så att den är förberedd när liten ska komma ut. Känner mig lite klumpigare än vanligt med fartguppet till mage och går pinsamt ofta in i saker. Ska hålla mig ifrån porslinsaffärer för att undvika ekonomisk kris.

Plockade in täckbyxor och vinterjacka häromdagen för att se hur de skulle passa. "Hur", jo tjena, "om" hade väl varit ett bättre ordval. Ska klura på hur den frågan ska lösas, tills jag kommit på någon bra idé hoppas jag på milda temperaturer.

3 kommentarer:

  1. Hurra för ny vecka!

    Jag har lånat en stor dunjacka av mina föräldrar. Ser ut som en michelingubbe i den kan jag säga men den är varm och går att stänga i alla fall. Mina täckbrallor är sånna där överdragsbyxor som inte är så tjocka. De funkar när jag har dem under magen som tur är!

    SvaraRadera
  2. Jag köpte mig ett par billiga med hängslen på Intersport för att ha i år, det funkar ju fastän man inte får igen dragkedjan... Har du inga hängslen på de byxor du har hemma så finns det säkert att köpa på nån affär så du slipper köpa nya brallor. :)

    SvaraRadera
  3. Har hängslen på min täckbyxor, så dom tror jag ska kunna funka. Däremot är det dragkedjan på både höstjackan och vinterjackan som knappt går att få igen över magen..Funderar på att låna en av Darlings jackor, det är ju inte så lång tid kvar i kyla med magen :)

    SvaraRadera