söndag, oktober 17, 2010

Glutenfria kolakakor

150g smör/margarin
4dl glutenfri mjölmix
1dl socker
3msk ljus sirap
2tsk vaniljsocker
1/2tsk bakpulver
1/4tsk fiberhusk

-Arbeta ihop alla ingredienser i matberededare.
-Dela och rulla ut till fyra smala längder.
(OBS, dom flyter ut ordentligt)
-Platta till lätt och lägg två och två på bakpappersklädda plåtar.
-Grädda i 200grader 10-15 minuter tills dom fått lagom färg.
-Skär längderna på snedden direkt dom kommer ut ur ugnen.
-Låt svalna, förvara lufttätt, går utmärkt att frysa.

6 kommentarer:

  1. Hej! Jag provade precis ditt recept och tänkte lägga ut det på min blogg, såklart med en länk till din blogg. Är det okej? Tack för receptet! Mina sjönk inte ut så mycket men de blev goda:) Svara gärna till min blogg eller min mail!

    SvaraRadera
  2. Hanna16:38

    hejsan! jag är glutenintolleraant och sökte på google efter bgt gott glutenfritt, och då klickade jag på din blogg och ojj! vad smaskiga kakorna blev, jag ville bara skriva det, föresten, jag heter oxå Hanna^^ tack för receptet, kram

    SvaraRadera
  3. Hanna: Tack så mycket för din kommentar, och så roligt att du hittade ett recept du gillar :) kram

    SvaraRadera
  4. Snodde delar av receptet som snart finns på min blogg med länk till dig. Trevlig blogg du har.

    SvaraRadera
  5. Nina09:41

    Tack för receptet!
    Jättegoda!
    Istället för 1 dl socker lag jag 1/2 dl farinsocker å 1/2 dl socker.

    SvaraRadera
  6. Varsågod Nina :) Tack själv för variationstipset!

    SvaraRadera