måndag, september 20, 2010

Limpbak och filéputs

Imorgon är jag ledig, och det ska bli skönt må ni tro. Efter att jag kommit hem från jobbet strax efter klockan 6 så satte jag igång med middagslagning (Hannas hemliga köttfärslåda), bakning av limpor och påfyllning av livsmedelsburkar. Då har jag bara en snabb städning kvar till imorgon och kan sedan med gott samvete pilla mig i naveln fram till klockan 4 då jag ska vaxa benen i Luleå.

Imorgon pyser Darlingen iväg ut i skogen igen och kommer hem torsdagkväll med bilen full av kött. Nu börjas det, köttfärs ska vägas i påsar och stekar ska skäras till lagoma bitar. Fileér ska putsas och entrecôte skäras i skivor. Allt ska sedan packas i papper och det ska noga skrivas vad paketet innehåller. Annars kan det bli tokigt när det ska lagas middag i vinter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar