lördag, september 18, 2010

I love smörgåsgurka

Imorse tog smörgåsgurkan slut, och jag älskar verkligen att ha smörgåsgurka på leverpastej (vilket jag äter varje morgon på frukostmackorna sen en tid tillbaka). Nej, det är ingen craving, jag har alltid varit förtjust i inlagda grönsaker såsom gurka och rödbetor. Att jag äter leverpastej är både för järnvärdet och smakens skull.

Jag stannade på Ica på vägen hem för att införskaffa mer av detta fantastiska smörgåspålägg. En tom rad där favoriten brukar stå! Det var nära till tårar ska jag berätta, men då jag fick syn på en ensam burk längst bak så sprack min sura min upp i ett leende igen. Phu!

Nu håller jag på att rensa i godisskålen, mitt senaste projekt i hemmet. I morse var det badrummets tur, igår skafferiets. Nu gör jag min lördagliga plikt, för det finns ingen annan här hemma som kan göra den. Otur!

2 kommentarer:

  1. Sandra20:00

    Jag hade gärna rensat skålen med dig över en kopp the :).

    SvaraRadera
  2. Vi tar en storstädning nästa gång vi ses ;)

    SvaraRadera