tisdag, augusti 10, 2010

Vecka 24

-Du är gravid i vecka 23+0
-Bebisen väger ca 581 gram
-Bebisen är ca 29.6 cm från hjässa till fot
-Du har klarat av 57% av graviditeten
-Du har 118 dagar till förlossningen

Jag slipper springa till toaletten i tid och otid som många andra preggers, vilket jag är oändligt tacksam över. Har mått illa några morgonar den senaste tiden och hoppas att det fruktade morgonillamåendet inte skall återvända. Behöver införskaffa en vetevärmare att ha i det onda och trötta ryggslutet om kvällarna, det skulle nog vara skönt. Håller foglossningarna någorlunda tyglade genom att skippa golfen och inte lyfta tungt eller "dumt". Behöver införskaffa några byxor som går att stänga över magen och inte ger mig klaustrofobi. Känner dagligen någon av 23:ans kroppsdelar genom magen och blir sparkad invärtes titt som tätt.

Då vet ni!

1 kommentar:

  1. Jag vet att du är anti mammabrallor - men det finns ju faktiskt snygga såna som går under magen istället för att stänga in den... :P Kan ju vara skönt tänker jag. ;)

    SvaraRadera