måndag, augusti 30, 2010

Skötbordsfunderingar

Ska vi ha det uppe eller nere?
Om det ska stå uppe-ska det stå på golv eller badkaret?

Jösses hjälp, så enkelt det vore om det alltid bara skulle finnas ett alternativ. Tidigare har vi mest varit inne på att ha ett ståendes på badkaret, men nu börjar jag fundera om man kanske vill ha det i badrummet nere ändå? Och skulle det inte bli jobbigt att lyfta bort skötbordet stup i ett när vi använder duschen i badkaret oftare än den i badrummet nere? Vi får nog singla slant!

6 kommentarer:

  1. Christina21:39

    Av egen erfarenhet så tror jag på nere. Vi har skötbordet uppe och över badkaret. Vilket resulterat i att jag byter på Thea på en handduk på golvet istället. Inte trevligt för ryggen men det blir så jobbigt att springa i trappan hela tiden. Och plocka bort det från badkaret är onekligen lite jobbigt det med.
    /Kusin Christina

    SvaraRadera
  2. Är ni uppe eller nere mesta tiden under dagen? Tänker att det kan bli lite besvärligt i längden att springa upp varje gång det ska bytas blöja om man ändå är nere oftast... :)

    SvaraRadera
  3. Jag rekomenderar att ha ett uppe och ett nere. Man vill inte springa i trappen på natten och dagtid är man mest nere. Nått litet billigt uppe och ett rejälare nere...

    SvaraRadera
  4. Marie08:58

    Vi har ju ett som sitter på väggen uppe och jag rekomenderar ett som sitter fast på väggen, den kan ni ju vika upp då den inte används och om jag ska råda er till något så sätt fast den nere. Jag håller med Christina att man byter oftast nere för att man ids inte gå upp och byta men då är det ju smidigt nattetid att ha ett uppe. Både för och nackdelar med allt. Lycka till med funderingarna. =0)

    SvaraRadera
  5. Vårt problem är att vi inte har NÅNSTANS alls att ha ett himla skötbord. Inget badkar, pyttelitet badrum där det ej ryms på vägg eller i dusch, ingen naturlig plats i hall eller barnrum. Suck.

    Jag tror ni vill byta både uppe och nere så ni får kanske fixa två bra ställen ;-)

    SvaraRadera
  6. Linda19:45

    Har två barn och har i princip aldrig bytt blöja på natten. Varför ska man det? Men kan ändå varmt rekommendera skötbord på badkar för de tar ju ingen plats! Annars på vägg som går att fälla upp. Men är ni mest nere så satsa på ett skötbord där föreslår jag. Vissa gillar att byta på golvet o skippar ju sånt men jag är ett stort fan av att inte få ont i ryggen o gör det såleddes gärna lite högre upp!

    SvaraRadera