onsdag, augusti 11, 2010

Sim sim

Igår passade jag på att följa med Darling och svågern när dom skulle träna, men själv lyfte jag inte vikter utan la 1000 meter bakom mig i bassängen. Oj så skönt det var! Har inte tagit mig iväg och simmat på ett tag, men nu ska jag återta vanan. För gravida rekommenderas just simning som träningsform eftersom det är lite belastning på kroppen men ger bra, allsidig träning. Förhoppningsvis ska jag kunna fortsätta simma under hela hösten och början av vintern tills det är dax för nedkomst. Dock får vi se vad kroppen säger om det, och det är ju den som bestämmer nuförtiden, inte min vilja eller motivation.

Bubbelpoolen brukar alltid vara första anhalt efter att jag klivit upp ur bassängen, men igår var det inte bekvämt för fem öre. Tyckte att det bubblade alldeles för häftigt och kändes obehagligt runt magen. En liten stund i bastun fick det bli istället, med lite inpackning i håret. Både simningen och avkopplingen efteråt är som balsam för själen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar