fredag, augusti 13, 2010

Lilla hickan

Jag tror jag kände 23:an hicka igår! På vänster sida kändes det ett rytmiskt dunk, istället för de vanliga sparkarna som varierar i intensitet och styrka.

Sedan har magen börjat bli stenhård lite nu&då, har läst i veckobreven att man kan börja känna av sammandragningar redan nu, men är det inte lite tidigt? Nåväl, det gör inte ont utan känns bara att det spänner. Vad det nu än är så får man väl vänja sig, tror att kroppen har fler påhitt att komma med innan vi är i mål.

Nu ska det sista packas inför helgen, jag ska bege mig till Luleå för att vaxa benen och sedan åka tillbaka till Boden för att jobba 12-19.10. Ikväll blir det Bredsel och imorgon siktar jag på morgonprommis med Sandra och sedan kräftskiva!

4 kommentarer:

  1. Anonym07:57

    helt ofarligt, livmodern som "tränar" så länge sammandragningarna inte gör ont är det lugnt! jag hade sen vecka 12 med både gabbe och cassie.
    ///syrran

    SvaraRadera
  2. Jag har haft sammandragningar i några veckor redan, det kan tydligen dra igång ganska tidigt även om det är vanligare efter vecka 20. Ibland gör det riktigt förbaskat ont dessutom!

    SvaraRadera
  3. Hej igen! (Hittade en klänning till bröllopet:))
    Jag fick sammandragningar från vecka 20 nångång, så jag tror det är helt normalt (så länge de inte kommer regelbundet och jätteofta och inte går över om du vilar en stund). Hoppas ni får en skön resa! Och jag fortsätter att följa din graviditetsresa.

    SvaraRadera
  4. J: Okej, då kan jag vara lugn :D

    Em: Då är det bara att vi vänjer oss då! ;)

    Filippa: Men vad bra, slipper du gå naken! :D Tack så mycket, och vad kul att du fortsätter läsa :)

    SvaraRadera