fredag, juli 09, 2010

Vecka 19


Jag och 23:an firar ingången i vecka 19 med att jobba. Eller jag jobbar, latmasken i magen sover nog. Idag är det 4 dagar kvar tills ultraljudet, tiden har gått fort sen i påskas då vi fick veta att det var någon som flyttat in. Nu är de små fötterna ca 2cm långa, och 23:an själv är ca 12cm lång. Jag vet inte om dom räknar huvud till rumpa eller huvud till fot, men när Darling måttade 12cm över magen så kändes det väldigt stort iallafall. Och större ska det bli! 23:an ska växa som ogräs och vara en meter lång vid födseln, precis som hans/hennes mor är nu vid 22 års ålder. Det skulle väl vara festligt?

5 kommentarer:

  1. Hurra för vecka 19! Och jättekul med RUL snart. Jag får vänta ända tills den 21:a... Har RUL på 19+0.

    SvaraRadera
  2. Amanda16:12

    åh du är så fin hanna :)

    SvaraRadera
  3. Välkommen in i vecka 19! =) Om jag har förstått rätt, efter att ha läst på en massa sidor, mäter de fortfarande längden från huvud till rumpa, så bebisen är ännu längre än 12 cm! Visst är det rätt sjukt ändå, att den redan är så stor? Det tycker jag i alla fall! =) Men härligt! =)

    SvaraRadera
  4. oj vad fort det har gått, redan halvvägs! Grattis, kul med ultraljud snart!

    SvaraRadera
  5. Em: Enligt MVC så har vi på tisdag också på 19+0, men vi räknar ju på datumet vi fick på vårat tidiga VUL, så enligt våra beräkningar blir RUL på 18+4 :)

    Amanda: Tack fina du! :)

    Popcorn79: Tack så mycket :) Jo, hittade sen fakta att från huvud till tårna så är 23:an nu 20cm långt, jösses! Jag tycker det känns jättestort, men precis som du skriver-härligt :)

    R: Tack :) Japp, snart halvvägs, ska bli jättekul och skönt med RUL :)

    SvaraRadera