tisdag, juli 27, 2010

Rykande färsk 22veckorsmage

Ligger +1 kilo sen inskrivningen, har lite problem med fogarna men är annars mest nöjd. Det är livat i magen dagligen och pappan i familjen får sig oftast även han en liten spark eller två. 23:an har nu fingernaglar som täcker fingertopparna och roar sig med att svälja fostervatten och kissa.
Lite roar liten!

Känner mig väldigt osocial, tänker att det är som vanligt med olika perioder i livet, men så hittade jag detta i ett veckobrev:

"En del kvinnor blir mer inåtvända och intresset för omvärlden minskar. Detta beror på att barnet i magen nu upplevs alltmer som individ och dina tankar, fantasier och önskningar allt oftare rör sig kring barnet."

Vet inte riktigt om jag tror det beror på graviditeten, men jag är mest sugen på att få krypa upp i Darlings famn om kvällarna och bara vara. Självklart vill jag fortfarande umgås med vännerna, men att jobba långa dagar gör mig betydligt tröttare nu än tidigare. Bara att gilla läget och vänta på att det vänder till en mer social period.

4 kommentarer:

  1. Hurra! Ny vecka och jättefin mage. och jag känner igen mig i det något "asociala".

    SvaraRadera
  2. Himmel vilken mage du fått! =)

    SvaraRadera
  3. Anonym17:48

    finmagen!
    /jessi

    SvaraRadera
  4. Em: Skönt att det inte bara är jag!

    Lotta: Den växer så det knakar :)

    Jess: Finsyrran!

    SvaraRadera