måndag, juli 05, 2010

Preggers-allmän egendom?

När jag hamnar i diskussioner om det är fritt fram att klämma på främmande kvinnors gravida magar eller inte så höjs mitt blodtryck avsevärt. NEJ, en gravid kvinnas kropp är lika lite allmän egendom som en ogravid kvinnas eller en mans för den delen. När jag lägger fram min synpunkt så har många svarat på bästa "lilla gumman-manér" att det får man vänja sig vid, främmande människor kommer diskutera magen och klappa på den oavsett vad man själv tycker.

I helvete heller, jag accepterar inte att främmande människor kladdar på mig annars, varför skulle jag göra det nu? Det är en helt annan sak när det gäller släkt och vänner, där har jag nemas problemas. Men t.ex. kunder på jobbet eller folk på stan har ingenting med mitt ofödda barn eller magen som han/hon växer i att göra. Att folk frågar, flinar och påstår att dom 100% säkert vet könet på barnet har jag inga problem med, varsågod, det går ändå in genom ena örat och ut genom det andra.

Men min kropp är min kropp-och den ska främmande människor ge blanka fan i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar