onsdag, juni 23, 2010

Sluta noja, spy istället

Jag vet inte om jag drömt något hemskt eller om det bara är oron som tippat över. När jag vaknade imorse ur ett tillstånd som närmare kan liknas medvetslöshet än sömn så hade jag en sån orolig känsla i magen. Det behagliga fladdret i magen har jag inte känt på flera dagar, och igår hade jag krampaktigt ont i magen till och från.

Det är absolut inte ovanligt att ha växtvärk, och det är inte heller konstigt att fladdret i magen inte infinner sig dagligen. Men oron vaknar ändå. Tur att jag har en väluppfostrad unge i magen som såg till att mamman fick hänga över toalettstolen imorse, det var faktiskt välkommet.

Igår var det tre veckor till ultraljudet, det känns som en evighet bort om du frågar mig. Darling däremot tycker att det är jättesnart, kan hans känsla smitta av sig tack?

3 kommentarer:

  1. Så härligt att få ta en morgon vid toastolen - jag förstår precis hur du menar! :P

    Du ska se att tre veckor kommer att springa förbi och snart är det dags att kika på den lilla i magen! :D

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Jag mår fortfarande pyton varje dag och kräks sådär lagom regelbundet. Känner mig VÄLDIGT gravid.

    SvaraRadera
  3. Erika: Vi är på samma våglängd här :D

    Em: Jag förstår att det måste vara sjukt jobbigt att må så illa så länge! Jag är lite baklänges och blev faktiskt lättad över att må illa två morgonar i rad, ett tecken på att det faktiskt händer något därinne :)

    SvaraRadera