lördag, maj 29, 2010

Vecka 13 (12+1)

Igår gick vi in i vecka 13, och på BliMamma kan man läsa att 23:an nu är ca 5 cm lång och väger ungefär 40 gram (hos Familjeliv kan man däremot läsa att fostret i vecka 13 är ca 6cm långt och väger 15 gram). Hjärnan är nu fullt utvecklad och han/hon kan öppna munnen och röra på fingrar och tår. Vi har idag gått igenom 30% av graviditeten och har 195 dagar kvar till beräknat ankomstdatum. Här händer det grejer må ni tro!

Jag mår betydligt bättre än tidigare men får ont i fogarna (mest på vänster sida) då jag ansträngt mig eller haft "fel" skor. På nätterna vaknar jag då jag rullat runt och ligger på mage av att det är obekvämt. Bulan på magen växer sakta men säkert och alla byxor jag äger är obekväma, så nu klär jag mig mest i leggings och tunikor.

1 kommentar:

  1. Härligt med framsteg! Och att de där första 12 veckor blir ett minne blott. Jag längtar tills onsdag då det är vår tur. :)

    SvaraRadera