onsdag, maj 05, 2010

Pregger-snack

Jo, glömde att skriva en sak om inskrivningen igår. Hon ville flytta BF tillbaka till 7 dec istället för 10 dec som de räknade ut när vi var på VUL. Varför i hela fridens namn hon ville det, det kan jag inte svara på, men vi fortsätter räkna som de gjorde på Gyn iallafall. Så enligt mina gravidpapper på MVC är vi i vecka 10 (9+1), och enligt oss är vi i vecka 9 (8+5).

Det känns som att tre dagar inte spelar någon roll fram till UL då vi får ett säkerställt datum, men jag vill inte behöva "räkna om" fler dagar, tycker att veckorna går nog långsamt ändå.

2 kommentarer:

  1. Haha, jag hade BF 8/12 (efter några omflyttningar och sen ultraljud). Ska bli roligt att se var du "verkligen" hamnar i slutändan, mina två veckor av övertid blev ju nästan en julaftonbäbis :-)

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen det där. Jag hade ju räknat på BF 2 december, men VUL visade 5 december. Tycker dock inte riktigt det kan stämma, för då skulle jag alltså haft äl tre dagar senare än vad de förutspådde på vul:et innan, det låter inte riktigt rimligt... men barnmorskan sa att mätningen är väldigt korrekt så nu har jag motvilligt ändrat datum. Får se vad UL säger sen i juli! ;-)

    SvaraRadera