fredag, maj 21, 2010

Frozen cheesecake

Jag måste ju dela med mig av det där goda jag svängde ihop igår, frozen cheesecake blev det!
Här får ni recept, ring mig när den är klar.

4 ägg
2 dl strösocker
400g philadelphiaost
2 tsk vaniljsocker
4 dl vispgrädde
6 digestivekex

Dela upp gulorna och vitorna i varsin skål.
Vispa gulorna pösiga tillsammans med florsockret.
Rör ihop philadelphiaosten med strösockret.
Blanda ihop gulor+ost.
Vispa grädden ganska hårt, blanda ner i smeten.
Vispa äggvitorna hårda och vänd ner i smeten.
Smula digestivekexen i botten av en springform.
Häll smeten över, täck med plastfolie.
Frys över natten, tag fram i rumstemperatur en stund innan servering.

2 kommentarer:

  1. erikoh16:24

    åh den var underbar, när jag såg ditt recept var jag bara tvungen att prova den!!

    SvaraRadera
  2. HÖHÖ, kul skämt! Kom hem så ska jag baka till dig :)

    SvaraRadera