tisdag, april 13, 2010

Vem ska man tro på, tro på, tro på när, tro på när allt är såhär

Idag går vi in i vecka 7, hip hip hurra! Man kan inte bli annat än förvirrad då man läser runt på alla preggo-sidor och läser vad som händer med 23:an just den här veckan, för alla säger olika. Skulle jag radda upp allt skulle de flesta av er dö av uttråkning och således sluta läsa min blogg, och det vill jag i möjligaste mån undvika. Men här får ni en liten jämförelse:

blimamma.se
I början av veckan är bebisen 7-8 mm och i slutet har den nästan fördubblats i storlek och ökat till 9-15 mm!

growingpeople.se
Barnet har vuxit och är drygt 1 cm från hjässa till stjärt.

barntotal.se
13mm längden mäts från huvud till stjärt.

babycenter.com
Nu är embryot ungefär 1,25 centimeter långt (ungefär så stor som ett litet smultron).

familjeliv.se
Embryot är nu en centimeter långt.

Nu förstår jag självklart att det är olika från embryo till embryo, men aldrig är dessa vecka för vecka-guider överens. Eller jo, alla är överens om att hjärtat nu har börjat slå. Nu hoppas vi att 23:an beter sig som ett vanligt Svensson-embryo och att pyttehjärtat pickar på.

2 kommentarer:

  1. Tänk att vi byter veckor samma dag =) idag går jag in i vecka 30+0 hihi. Lycka till imorgon än en gång!

    SvaraRadera
  2. Anonym18:37

    Vet att det var etttag sen du skrev det här, så du kanske vet det nu, men, men... Alla, embyron/foster/bebisar är lika stora fram till vecka 20. Så lite konstigt är det att det står så olika på flera sidor... :S

    Grattis till graviditeten iaf :)

    SvaraRadera