tisdag, april 20, 2010

Jag gillart

Idag är jag ledig och startade med sovmorgon. Lugn frukost, snart badrumsstäd och dammsugning av golv, promenad i solen och sen ska jag bara vara. Kanske tvätta en maskin och göra graneola, kanske lägga mig och ta en tupplur i solstolen. Vi får se vart ambitionsnivån ligger när dagen nått så långt.

Jag vill prioritera mina vänner så mycket högre än jag gör just nu, men när arbetsdagarna närmar sig sitt slut eller klockan närmar sig 16 så skriker hela min kropp efter Darling. Den varma famnen som jag känner mig trygg i, dom fina ögonen som ser mig som vackrast i världen, leendet och skrattet som smittar mig på en sekund. Jag är så jäkla lycklig över att jag känner så, att det finns någon som gör mig hel, och han är min. Logiken i att man ofta tyr sig till sin partner när man är gravid och hormonerna svallar vet jag inte om ger särskilt mycket för, allt räknas som normalt när man är på tjocken. Kanske är det vårkänslor, kanske är det rädsla eller så är det bara vanlig hederlig kärlek, jag gillart i vilket fall som.

1 kommentar: