måndag, april 19, 2010

Hur tänkte du nu..

Detta räknande på hur långt man är gången i graviditeten gör mig snurrig. Det är + hit och + dit, trimestrar, veckor och månader. Ju mer jag läser ju mer förvirrad blir jag, men inte kan jag låta bli. Kanske är det nyhetens behag, men jag har väntat och längtat efter att få räkna dagar och byta veckor.

Idag har vi nått fram till 6+4 enligt uträkningar på beräknat ankomstdatum, men när jag räknar på att 23:an var 5+6 när vi gjorde VUL i torsdags så blir det 6+3. Förklara det kära läkare som ändrade beräknat ankomstdatum två dagar framåt till 9 dec, men flyttade 23:an 3 dagar bakåt i graviditeten. Vart tog den sista dagen vägen?

Antar att storleken på 23:an är mest tillförlitligt, så då blir det 10 dec istället. Det är jag som är morsa-och morsan bestämmer!

2 kommentarer:

  1. Så sant så sant.. Bra att sätta pli på lilla sprätten direkt ;)

    SvaraRadera
  2. Det ska börjas i tid! ;)

    SvaraRadera