måndag, april 26, 2010

Adjö min kära bil

Dagens att göra-lista var varken lång eller komplicerad. Plocka ögonbryn och ta bort gammalt nagellack. Punkt. Eventuellt storhandla. Men då fick jag för mig att hämta posten, och det gjorde att jag blev motiverad att sopa både uppfart och carport. Och sen hämtade jag nyckeln till mitt bilskrälle (som f.ö. var anledningen till mitt lilla utbrott igårkväll), lyfte ur sommardäcken och öppnade huven. Bara att öppna huven är en mindre bedrift för att vara jag. Sen skruvade jag lös batteriet för att kunna sätta det på laddning, men det visade sig vara lättare sagt än gjort då det sitter ordentligt fast på någon slags bottenplatta vars skruvar sitter riktigt besvärligt åt. Darling får helt enkelt hjälpa mig att knuffa in åbäket i carporten så jag når batteriet med laddaren.

Däck ska bytas, batteri ska laddas och kanske ska den få sig en dusch. Ut på blocket med dig ditt jädra skrälle, här har du stått och skrotat länge nog. Jag blir dock väldigt arg när Darling nämner min bil och mindre positiva ord i samma mening och försvarar mitt vrålåks ära med att hojta "-DET ÄR FAKTISKT EN MYCKET FIN BIL!".

En mycket fin bil för någon annan kanske, det enda den använts till i det här hushållet de senaste 3,5 åren är att forsla runt Darling under älgjakten och kosta pengar från mitt konto. Hejdå bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar