onsdag, mars 10, 2010

Recept på citronmacarons

Kakorna gjorde jag efter Mia Öhrns recept, fast färgade smeten med gul karamellfärg istället för röd.

Recept på citronkrämen hittade jag i Aftonbladets Härligt hemma-bilaga och det kom från Hello Sugar!. Jag tyckte att den blev lite för lös, men den är rysligt god. Såhär lyder receptet:

125g philadelphiaost
125g osaltat smör
3dl florsocker
2msk lemon curd

Rör smör, philadelphiaost och florsocker krämigt. Rör i lemon curden och spritsa eller bre sedan ut den på de kalla kakorna.

3 kommentarer:

  1. Anonym08:18

    Vad du är duktig som bakar massa smaskens :)
    Du måste komma till Jmk snart. Eller jag till du och hälsa på igen! Saknar dig /Tanja

    SvaraRadera
  2. Håller med förfående talare :) Man skulle behöva ha en liten Hannis här hemma som skämmer bort en 24/7

    SvaraRadera
  3. Tanja: Saknar dig med T! Snart måste vi dejta igen! :)

    Erika: Du har mig ju några timmar om dagen några gånger i veckan ;)

    SvaraRadera