tisdag, mars 30, 2010

Lilla bokmalen

Att läsa böcker är ju sjukt underskattat. Jag är en riktig periodare på att plöja böcker, och jag anar att jag närmar mig en tid när jag prioriterar böcker före mat och sömn. Tro nu inte att jag läser djuplodande utredningar om Ugandas ekonomi eller böcker som handlar om krig, svält och elände, här är det chick-lits och romaner som gäller, kryddat med en och annan självbiografi.

Jag tycker inte om att ha massa böcker framme, tycker att böcker är alldeles för dyrt och nöjer mig oftast med att läsa böckerna en gång, har ni samma filosofi så är lösningen biblioteket! Tror att jag är en av få personer i min omgivning som fortfarande går till biblo (förutom svärmor, hon är en flitig biblo-besökare!), men det är ju så smart. Och biblioteksböcker luktar så gott, gammalt och mossigt trots att dom är nyutgivna.

Just nu ligger två böcker av min favorit av alla chick-lit författare, Sophie Kinsella, bredvid sängen: En shopoholic i väntans tider och Karriär&köksbesvär. Bra skit säger jag bara, stackars Darling som inte får en minuts uppmärksamhet från mitt håll om kvällarna, utan bara "-Mm..Eller vad sa du nu?" som svar på alla sina frågor.

1 kommentar:

  1. Har pga min tunna budget återigen börjat besöka bibblan, var bekväm och köpte pockets innan men bibblan är ju trots allt inte så dum. Och här i Åre har de riktigt bra öppet tider och man kan "boka" böcker på internet och så får man ett sms när de är färdiga att hämtas. Bra skit!

    SvaraRadera