fredag, februari 12, 2010

Träningsvärken lyser med sin frånvaro

I onsdags var det premiärtur på löpbandet för i år. 5km skulle jag avverka, och kände att tiden inte spelade så stor roll, kring 30 minuter så skulle jag vara nöjd. 30.47 tröck jag frenetiskt på stoppknappen och kände mig nöjd i hela kroppen. Funderade över hur mycket träningsvärk jag skulle få, och längtade en smula. Jag tycker det är skönt när det bränner i musklerna och man känner att man verkligen tagit ut sig.

Som vanligt så fick jag inte träningsvärk dagen efter, utan två dagar efter dvs idag. Lite besviken är jag, is this it? Har ont som satan i benhinnorna dock, kanske det är dax att investera i nya skor. Ikväll blir det styrke, här ska det framkallas en träningsvärk utan dess like!

2 kommentarer:

  1. träningsvärk kommer alltid två dagar efter. Vet inte riktigt varför men så är det för nästan alla :)

    SvaraRadera
  2. Åhå, jag trodde de flesta fick redan dagen efter, det är uppfattningen jag fått :) Sak samma, min infann sig knappt alls iaf :D

    SvaraRadera