fredag, januari 01, 2010

Mitt 2009

Januari
Gabriel döptes och vi tog tåget dit, myste med syskonen och syskonbarnen i några dagar och laddade positiv energi. Jobbade min sista dag i den rosa fabriken och undrade vad fan som skulle hända nu.

Februari
Letade jobb som en tok, fördrev dagarna med långa sköna promenader i kylan.
Blev medbjuden att åka hundspann för första gången i mitt liv med Darlings jobb och det var fruktansvärt mysigt. Det febrila letandet resulterade i fler än ett jobberbjudande.

Mars
Började jobba på KappAhl i Luleå och fick lära känna flera otroligt fina tjejer. Vi gjorde om i tvättstugan och målade väggarna i färgerna "isglass" och "krita". Åkte skidor i Kåbban med Palina och smaskade i oss ett ton fika i vårsolen som började titta fram. Två älskade små barn kom till världen, Sally och Lilly.

April
Årets första riktiga vårdag spenderades på vår altan med Palina och vi grillade, spelade kort och skrev dikter. Det ni!

Maj
Vi hamnade i Linköping hos syster Jess och hennes John över valborgshelgen, drack och åt gott och mådde riktigt bra. Sommarens första fest ägde rum i sällskap med tjejerna från Kappis, jag drack min första (och antagligen sista) bloody mary, huvva! Vi började spendera tid på golfbanan och blev riktigt bitna. Elina och jag lyckades springa Vårruset ännu ett år, denna gång gick vi i mål på tiden 25.56.

Juni
Vi hade köttfest hos oss tillsammans med goda vänner, jag och Elina var nära döden dagen efter, men det var så värt det! Lillebror tog studenten och var vansinnigt tjusig i kostym. Janet och Petter gifte sig på midsommarafton och var så vackra! Frun kom på besök och vi badade på Playa del Sävast, det var..en upplevelse för sig.

Juli
Det var mest golf våra tankar kretsade kring, men vi spenderade även rätt mycket tid hos svärisarna i våran lilla husvagn.

Augusti
Luleåkalaset bjöd på mysig förfest/picknick hos Palina. Vi badade på playa del Kåbban med Frun och myste i solen. Jag fick en resa ner till Knislinge av Darling, 5 dagar med äldsta systern, hennes man och syskonbarnen var balsam för själen. Vi åkte till Stockholm för att se/lyssna på Coldplay och umgås med stora svägerskan och hennes sambo, min bästa musikupplevelse någonsin!

September
Vi röck plåstret och kom ut ur garderoben med att vi jobbar på bäbis utan större framgång, något av det bästa vi gjort under hela året skulle jag tro. Jag fyllde 22, och det kändes inte märkvärdigt överhuvudtaget. Jag och Frugan drog till Telle och myste i tre dagar, paddlade kanot, åt god mat och badade bastu under stjärnklar himmel. Mamma och pappa packade flyttbilen och drog till småland. Jag fick nytt jobb, fortfarande på Kappis men i Boden. Det blev en hel del dagar ute i älgskogen, och vädret var makalöst fint.

Oktober
Första snön kom och försvann. Det blev temaresa till Göteborg med nya fina jobbarkompisarna. Jag hittade ett nytt nöje i att baka piffiga cupcakes. Darling skjöt sin första älg! Vi öppnade Kappis i Boden och gjorde det jäkligt bra. På halloween var Darling utklädd till mafioso och jag till humla.

November
Vi hade tvspelshelg hos Palina och spelade Super Mario på Wii tills tummarna domnade bort. Lars Winnerbäck spelade i Coop Arena och självklart var vi där!

December
Vi var på julmarknad i Storforsen och laddade julstämning. Sandra och Anton kom på middag och vi drack glöggsangria, smaskens var det.
Tillsammans med Palina åt vi jultacos och luciapizza, fina nytillkommna jultraditioner. Julen firades i Bredsel med svärfamiljen, jag hade visst varit snäll och fick massor av fina paket. Nyåret firades in på hotell Storforsen med goda vänner och dans.

Årets 12 månader har även bjudit på massor av tårar och många skratt. En helsickes massa promenader, många med trevligt surrsällskap. Nya bekantskaper som jag inte vill vara utan i framtiden och en massa hopp för vad 2010 ska bjuda på. This is the year!

2 kommentarer:

  1. Anonym03:27

    Din blogg är sjukt bra Hanna, du kan konsten att skriva. Din blogg är personlig och är en av de få bloggarna jag faktiskt är intresserad av att läsa. Fortsätt så!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du :)

    SvaraRadera