söndag, januari 10, 2010

Hejdå helgen

Kladdkakan klarade sig hela vägen hem till Palina utan att åka i backen. Formen var skön att ha i knät under bilfärden då den fortfarande var varm, ett mycket bra alternativ till stjärtvärmare. Jag ska nog börja med att alltid baka en kaka när det ska åkas bil i kallgrader.

Väl framme blev det fikadax, kladdkaka, glass, kex, ost, frukt och många koppar thé slank ner. Sammanlagt gick vi nog upp tio kilo skulle jag tro. Sedan glodde vi på Inglorious Bastards, mycket bra film! Jag envisades med att sitta på Kotten under hela filmen, och förbrände snabbt allt jag stoppat i mig tidigare under kvällen. Man får inte vara dum!

Nu blir det jobb, och ikväll kommer familjen Hedman/Pettersson på besök. En mycket trevlig helg i goda vänners lag kan vi konstatera med facit i hand.

3 kommentarer:

  1. Patrik12:58

    Det var en mycket trevlig kväll må jag säga, det är så roligt då vi träffas och jag uppskattar det verkligen. Kul att ni gillade filmen, jag tyckte den nästan var bättre den här gången än då jag såg den på bio. Nu ska jag koka kaffe och äta upp resterna av kladdkakan som blev över från gårdagens kalas.

    SvaraRadera
  2. Patrik12:58

    Det var en mycket trevlig kväll må jag säga, det är så roligt då vi träffas och jag uppskattar det verkligen. Kul att ni gillade filmen, jag tyckte den nästan var bättre den här gången än då jag såg den på bio. Nu ska jag koka kaffe och äta upp resterna av kladdkakan som blev över från gårdagens kalas.

    SvaraRadera
  3. Det är alltid lika mys att hänga med er :) Hoppas kakan smakade bra!

    SvaraRadera