söndag, december 13, 2009

Luciapizza

Jag fick inte se någon brinnande lucia idag, inte ens någon blond liten tjej med glitter! Istället har jag flängt runt som en skållad råtta och försökt hinna med allt jag borde och behövde göra eftersom jag är ledig imorgon. Gick skapligt, folk är lätt hysteriska när det gäller julklappsinköp.

Igår var det mysmiddag med Sandra och Anton, och Darling hade lagat bifteki, klyftpotatis och gratäng. Mätta blev vi, och halva kylskåpet är fortfarande fullt. Sedan dracks det glöggsangria, som var riktigt gott, och så spelade vi en omgång TP. DJ Anton tog hem segern tillslut, och efter att gästerna åkt hemåt så hann jag med ett sudoku innan ögonen föll igen.

Nu har jag just kommit hem och Darling blev skickad i duschen. Alldeles strax ska vi åka till Palina för en luciapizza, en mycket fin tradition som vi börjar med idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar