onsdag, november 04, 2009

Mitt besök hos doktorn

Jo, i måndags var jag på vårdcentralen. Inte för att påbörja barnlöshetsutredningen utan för att få ordning på min mens. Tillbringade två och en halv timme av mitt liv på öppen mottagning, pratade med en läkare, blev av med fyra rör blod och fick kissa i två muggar. En gynundersökning hann vi också med, alltid lika kul, särskilt när man inte är förberedd på det. Inom en vecka skulle hon försöka hinna skicka ut skriftligt resultat på alla provtagningar, har jag inte fått höra något på måndag så ska jag ringa dit.

Hittar dom inget fel på proverna så skulle hon ringa gyn i sunderbyn för rådgivning, har dom inga råd att ge så får jag en remiss och blir deras huvudvärk. Trots att jag vet att det äntligen händer någonting så känner jag mig inte lättad, det känns likadant som förra veckan. Och veckan före det. Men bara det där brevet kommer så ska det nog kännas lättare, hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar