tisdag, november 17, 2009

Jag hittade något kul i postlådan

Jag beställde för några dagar sedan två prylar till min kamera. En diffuser blev det från Fotofyndet, och en Nikon ML-L3 fjärrutlösare från Cyberphoto. Den senare sidan kan jag verkligen rekommendera att beställa fotoprylar från. Snabbt, billigt och godis i paketet, tre rätt av tre möjliga!

Tipset om att använda en diffuser när man fotar med inbyggd blixt hittade jag hos Haidi. Läs hennes inlägg om att fota med diffusor här, och kolla vilken skillnad det blir på bilderna!

Nu ska man bara hitta igen fotograferingsglädjen och kanske lära sig något nytt. Det lär inte bli svårt eftersom det lilla jag kan är självlärt genom att prova mig fram och läsa på internet. Tur att jag har min fotoguru, Kusin Lollo. Henne kan man fråga om vad som hellst och hon har svaren!

6 kommentarer:

  1. Ohh, den där diffusern har jag spanat in ett tag, du måste verkligen avslöja om den är bra sen ^^

    SvaraRadera
  2. Anonym22:21

    Du får ta och bli medlem på fotosidan.se. Där finns mycket att lära.

    /Tomas

    SvaraRadera
  3. Lollo: Det ska jag göra :)

    Tomas: Bra idé, ska kika in där redan ikväll! Tack!

    SvaraRadera
  4. if you want to borrow Oskar for practise photography ..come and get him :-)

    SvaraRadera
  5. if you want to photo Oskar for practise ...come and get him :-)

    SvaraRadera
  6. Jo jag bloggar också, hittade din blogg när jag såg att du hade röstat ;) Toppen!

    Du hamnar också på min bloggkoll.se lista :)

    Ses på lördag!! :)

    SvaraRadera