torsdag, november 12, 2009

Jag har kommit till insikt

Idag har jag helg. Därför kunde mitt samvete ta semester och låta mig ligga kvar i sängen förvånansvärt länge. Jag valde förresten golftidningen och dregglade över golfresor till exotiska länder med fantastiska banor och hotell.

När det blev dags för frunch klockan 12 så parkerade jag rumpan i soffan och slog på tv:n. Seventh heaven! Vilket underbart skräp, hur kan jag leva med att missa det dagligen? Jag hade helt missat att Mary lämnat familjen och dragit iväg på äventyr. Nu är både frukosten och Seventh slut, men Ellen Degeneres talkshow visas nu på 5:an! Jag som aldrig har tv:n på under dagarna inser nu vad jag missat. Massor av underhållande skräp-tv visas under dagarna när jag vanligtsvis är på jobbet, imorgon säger jag upp mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar