fredag, oktober 09, 2009

Starta dagen med ett skratt

Jag kan inte sluta skratta, visst är det riktigt härligt, men det kniper i magen. Scrollar ni ner (eller klickar här) så ser ni att jag skrivit ett inlägg med rubriken "Ryssen kommer", som i det stora hela går ut på att vi har så mycket konserver hemma att vi skulle kunna utfodra hela kvarteret under ett pågående krig.

Självklart menade jag inte att Ryssland på något sätt är en fiende till Sverige, utan menade på hysterin under 1700-talet då Sveriges befolkning var övertygade om att rysk militär skulle bränna ner hela Svea Rike och utrota oss för gott. Kanske är det jag som har dålig humor, men jag trodde inte att det skulle gå att misstolka.

Fick iallafall en rysk kommentar (min första!), och efter en översättning via babelfish så fick jag fram följande;

"peasants, here is I even number to [nifkuryu], did not tire to the whole country to suffer [khuyney]? its- that the brains exist?"

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, för jag förstår inte ett smack. Kul att väcka känslor iallafall!
Hanna <3 Ryssland

4 kommentarer:

  1. Anonym10:13

    guys, here I am odd nifkuryu not tired of the whole country suffer from garbage? their brains something to eat?


    Google Translate is just as funny :-)

    Anonym

    Stephen ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag skrev in det på google translate och då blev det "killar, här är jag udda nifkuryu inte trött i hela landet lider av sopor? deras hjärnor något att äta?"

    Ehh.. what?

    SvaraRadera
  3. Anonym13:45

    nu är det dags att hjälpa mina söta experter i ryskan

    snubbar, undrar bara om inte hela landet blivit trött på att lida av sopor? Har ni fått egen hjärna?

    så här, utan nån google eller babelfish som suger på båda svenska å ryska

    små detaljer:

    нифкурю(nätslang)= не вкурю = kan inte röka in = fattar inte

    свои мозги есть (у вас)= имеете вы собственные мозги = har ni fått egen hjärna (för det kryllar med ryssfientlig propaganda överallt)

    snälla ta lugn, vi älskar er

    http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=16456272

    SvaraRadera