tisdag, oktober 06, 2009

Jag hjärta äggmackor

Igår föreslog jag till Darling att vi ska skaffa en höna. Eftersom jag är periodare när det gäller frukost, dvs äter samma sak dag in&dag ut tills jag blir less och hittar något nytt så går det åt en jädra massa ägg här hemma. När vi lämnade återvinningen igår så bestod faktiskt större delen av hårdpappen av just äggkartonger (alla från Alträsk hönseri, lokalproducerat är the shiet!). Darling kontrade med att vi behöver varsin höna, och kanske en tupp. Undrar vad grannarna skulle säga, kan dom inte få bo under erat sovrumsfönster Katja?

Och för att inte tala om åtgången av majonnäs, det går nästan en tub i veckan av Findus äkta majonnäs, sponsring tack?

1 kommentar:

  1. Nej tack, helst inte under sovrumsfönstret. Men jag har själv planer att äga en höna eller tre en dag, till Kents stora förtjusning, haha!

    SvaraRadera