onsdag, oktober 14, 2009

Hanna Ostbågen Larsson

Jag har så ont i ryggen! Så fort jag böjer den eller sträcker på mig så hugger det till på höger sida om ryggraden mot skuldran. Darling fick det ärofyllda uppdraget att massera mig igårkväll, och hittade den onda punkten. Hobbydoktorns diagnos var att en muskel/sena blivit överansträngd och nu är spänd som en fiolsträng. Han skyller det onda på mina många timmar framför datorn, och påstår att jag har hållning som en ostbåge efter en ingående stilstudie.

För att bota det onda tänker jag på hållningen och tränar. Jag har redan varit ute på morgonpromenad och ska senare iväg till Nordpoolen för att simma 1000meter och sedan bada med grabbarna Sinnett. Bubbelpool och lyft med litet barn är nog precis vad en doktor skulle ordinera. Kul ska det bli iallafall!

2 kommentarer:

  1. Det enda som hjälper är styrketräning säger en som vet allt om att ha ont i ryggen. Promenad och simmning i all ära, men en ond rygg behöver lyfta skrot... :) Kram och krya på dig

    SvaraRadera
  2. Oh no, det betyder att jag måste släpa mig iväg till gymmet lite oftare..! :D

    SvaraRadera