fredag, oktober 09, 2009

Allt och inget, typ

Den senaste tiden har jag då det nämnts att jag bloggar fått frågan VAD jag egentligen skriver om. Kanske lättare att berätta vad jag inte skriver om, men jag har svarat att jag bloggar om allt som har med mig att göra.

När jag tog mina första stapplande bloggsteg för fyra år sedan så bestod inläggen mest av interna skämt, svammel och skolan. Då jag förstod att fler än mina närmsta vänner börjat läsa så delade jag med mer av min vardag, mest för att de som var nära mig i hjärtat men långt bort på kartan skulle kunna hänga med i vad som hände i mitt liv. Sen har det fortsatt på samma spår, och jag är nog mer öppen nu fastän jag vet att många "främligar" läser.

Jag skriver om mitt och Darling's liv på Kullenvägen 10. Den snirkliga och långa vägen mot vårat Pyre. Vad vi pysslar med här hemma inom inredning, matlagning och bakning. Bjuder på fula och fina bilder, roliga citat från Darling, mitt jobb, ger er tips på riktigt bra och riktigt dålig musik och slänger in lite ironi här&var. Hur allt känns på insidan och utsidan när man är Hanna.

Men det tar ju så lång tid att säga allt ovanstående när någon frågar. Kanske jag ska skriva ut några kopior och ha med i handväskan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar