söndag, september 20, 2009

Shoppingsöndag!

Gårdagens surströmmingsfest var trevlig. 4 strömmingar och en cider slank ner, sen gick jag hem och åt chips till efterrätt. Var ju tvungen att vara fit for fight idag när jag och Elina skulle till Ikea och härja!

Jag är riktigt stolt över vårat shoppingbeteende, vi höll hårt i plånböckerna som de vettiga och ekonomiska töserna vi är och kom bara hem med nödvändigheter. För min del blev det toasist, ram, en jävla massa glödlampor, thésilar, måttsatser, en råtta, fållband, sytråd, gardinstångsknoppar, tratt, galgar, vaniljljus, äggskärare, tillbringare, bakningsattiraljer, lampa, påsklämmor och S-krokar. Allt detta för den nätta summan 963 riksdaler. Duktigt eller duktigt? Sen fyndade jag en snygg skål från Boda Nova också, nu har vi hela setet. Välkomna på fin middag med matchande glas/karaff/salladsskål.

Äntligen har Darling återvänt hit vart han hör hemma, så nu blir det kramkalas tills på onsdag när han far igen. Sängen lockar, eller är det den varma famnen under täcket kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar