tisdag, september 22, 2009

Nu jädrans ska det hända grejer

Anonym:
Gå till barnmorskan och gör en fertilitets utredning......
04:30

Tack så hjärtans mycket för tipset Anonym, även om jag antar att det inte var enbart i välmening, vi är pågång. I måndsskiftet april/maj så ringde vi till gynmottagningen på Sunderbyns sjukhus och fick hemskickat hälsodeklarationer som vi fyllde i snabbt som ögat och returnerade. När vi inte fått något svar på några veckor var jag mer eller mindre i upplösningstillstånd och var övertygad om att våra papper kommit bort i posten. Darling ringde då dit och fick höra att våra papper kommit fram, svaren blivit inmatade och väntade på analys av läkare (analysen innebär att de bestämmer vilka prover vi behöver lämna och vilken behandling vi kan tänkas behöva). Eftersom de har semesterstängt så visste de inte om vi skulle hinnas med innan sommaren, och i så fall skulle vi få komma igång nu i höst.

Nu har vi fortfarande inte fått höra något, så igår ringde jag dit för att höra hur lång väntetid det är. Jag förstår att det finns väntetider även om jag är ivrig som fan, men är less på att springa till postlådan som ett barn på julafton vareviga dag. Jag ville bara veta mellan tummen och pekfingret ungefär hur länge till det skulle dröja. Fick höra att vi väntat alldeles för länge och att vi måste ha "fallit mellan stolarna". Att jag i det ögonblicket önskade att jag ringt för länge, länge sedan, det kan ni nog lista ut med lilltån. Kvinnan i luren skulle lämna en lapp till vår läkare för att skynda på vårat ärende och bad så hemskt mycket om ursäkt samtidigt som hon tackade för att jag ringt. Nu är det bara att hoppas att det händer något!

4 kommentarer:

  1. Haha ja det var ju en rolig kommentar...

    Härliga sjukvård. Jag vet inte hur många av mina remisser de slarvat bort, eller skickat fel.

    Hoppas det går undan nu då så ni får en tid.

    SvaraRadera
  2. Åh, anonyma kommentarer. Varför kan inte folk bara stå för vad dom säjer? :) Hoppas ni får svar snart i alla fall, vi är flera här ute som håller tummarna!

    SvaraRadera
  3. Marie15:14

    Tråkigt att man ofta ska måsta höra av sig för att det ska hända något. Hoppas att ni får höra något fort som attans! :) Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för allt "hoppande", nu kommer det förhoppningsvis snart ett brev på posten :)

    SvaraRadera