torsdag, september 17, 2009

"-Det här var något för bloggen!"

Idag kom Darling hem på lunchen. Först lyssnade vi på Ambitions med Donkeyboy och dansade foxtrot och sen gjorde vi varma mackor. Sen började det lukta bränt och jag lyckades tillsammans med min utmärkta näsa hitta vart doften kom ifrån. På ventilationsaggregatet lyste en röd lampa och det luktade bränd elektronik. Då det är Crille och hans vapendragare Tony som satt in aggregatet (han jobbar med sånt roligt) genom jobbet så började han pilla litegrann, skruva lös någon plåt och prata med sig själv om sånt jag inte förstår. Det enda jag vet är att kontakten är utdragen och det ska den vara tills dom fixat eländet.

När vi satt och åt så började vi (surprise, surprise) prata om barn. Dagens ämne var tvillingar, varpå Darling på fullt allvar frågar om tvillingar får samma personnummer. Han bet sig i tungan direkt då han sagt det, men inte kunde det hejda mitt gapskratt. Ska jag verkligen fortsätta försöka att föra dessa gener vidare?

1 kommentar: