fredag, augusti 07, 2009

Speedad fredag

Idag har jag ilat runt här hemma som en husmus på speed! Skjutsade Darling till jobbet halv 7 eftersom jag ska ha bilen imorgon och han åker till Bredsel redan ikväll, och när jag kommit hem blev det promenad och frukost. Efter frukosten small det till i huvudet och jag kom på att jag skulle putsa rutorna, vilket var välbehövligt. Darling har sedan vi flyttat in påpekat att fönsterna inte är vändbara och att det måste varit en riktigt snål idiot som beslutat att ha sådana gammelmodigheter. Eftersom vi har två plan så tänkte jag bara putsa insidan uppe och be Darling att ta hem en stege till veckan och putsa utsidan då. Men när jag började i gästrummet så fick jag en snilleblixt, under fönstret finns nämligen taket ovanför bron, så jag klättrade ut dit och började putsa. Längre upp på gatan stod en granne ute och pysslade i trädgården, vi vinkade och kommenterade det höstlika vädret. När jag ska byta trasa så inser jag att haspen som låser fast fönstret hakat i! Jag får inte upp fönstret och står där ute på taket som ett fån. Lyckas återigen få hennes uppmärksamhet och klämmer fram "-Kan du komma och rädda mig? Jag kommer inte in!". Hon skrattade och kom över med raska steg, knatade in i huset och öppnade fönstret åt mig. Halleluja att hon var ute, annars hade jag väl suttit där än. Att jag insåg redan vid nästa fönster att de visst är vändbara, det var ju bara en kul detalj..

Efter fönsterputsning satte jag igång med dammtorkning, sen bar jag ut massa prylar till förrådet, sorterade återvinningen, städade carporten, åkte till återvinningen med allt skräp och dammsög nedervåningen. Puh! Men det är ju så himla mycket roligare att komma hem när allt är rent och snyggt, så det är lätt värt en stressig förmiddag. Nu ska jag bege mig mot Luleå, jobbar 14-18, och sen blir det lugn och skön kväll hemma. Nu är det snart helg (även fast jag jobbar imorgon)!

2 kommentarer:

  1. Anonym15:50

    Hej du duktiga tjej! :)
    Jag kom på en sak. Du kan ju söka på FO nu när jag börjar skola. Tänkte om du ville.. Inte så bra betalt men det är ju garanterat att du får jobba MINST 50% varje månad.. Kom bara på det.

    Tänk på det iaf. Jag kan lätt säga det till chefen.. För de är ju ute efter någon som kan jobba nu efter mig.. :)

    Kram/ Lisa Sundberg

    SvaraRadera
  2. Men om vi har samma fönster så är de vändbara!? Bara j*vligt tröga....

    SvaraRadera