måndag, juli 06, 2009

Spotify me

Darling har köpt Spotify, så nu poppas det både det ena och det andra här på Kullenvägen 10! Allt från Lili&Susie till gamla godingar från Dilba (Every little thing går på repeat) och SATC soundtracket bjuder jag mina öron på. Vi är hemma en snabbis innan vi återigen beger oss mot Kåbban ikväll när jag slutat jobba. Är ledig imorgon och börjar först kl 14 på onsdag, så då hinner vi hänga lite mer med Linda&Daniel och skjutsa dom till flyget. När man träffas så sällan så får man åka fram och tillbaka mellan jobb&familj för att hinna umgås så mycket som möjligt.

Annars? Jag försöker lära mig att säga NEJ till saker som visserligen är roliga men som gör att jag måste stressa fram och tillbaka som en skållad råtta. Exempelvis så vill Darling gärna ut och rasta golfbagarna varje kväll, men när jag stressat runt med promenad och städning hemma på morgonen, jobbat från 10-18 och kommit hem och kastat i mig middag eftersom jag är så hungrig att jag håller på att dö varje kväll, så behöver jag ibland sätta mig ner i soffan med en bok och en thékopp. Inte rulla iväg med bagen till rangen och sen spela från 10-23 och ha panik när vi kommer hem för att jag måste fika och sen somna. Lagom stress är bra, men jag behöver varma kramar i soffan även om det är sommar och varmt ute-inte bara när det är höstruskigt ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar