onsdag, juli 01, 2009

Godmorgon solen

Idag är jag ledig och väckarklockan ringde 07:30. Klev upp och tittade ut genom fönstret-moln. Kröp ner i sängen igen och tänkte att fan heller att jag kliver upp innan det blivit soligt. Bläddrade i en redan läst tidning och kollade ut igen en kvart senare-strålande solsken! Det gäller att välja sina tillfällen i livet vare sig det gäller uppstigning eller betydligt viktigare saker.

Igår varnade Darling mig att det skulle bli kallare de kommande dagarna och att termometern inte skulle visa mer än +15 grader idag. HAHA! Det var +20 i skuggan när jag klev upp! Jag har slutat kolla vädret på smhi och yr.no, jag har slutat bry mig om vad de säger om vädret på tv och radio, för de har fel 95% av gångerna. Och säger dom att det ska bli strålande sol och det sedan regnar så blir jag bara på dåligt humör. Här tar vi dagen och vädret som det kommer, inga besvikelser utan bara glada överraskningar. Och idag skiner solen som sagt, ut på en filt med min bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar